Assen: 27 & 28 Oktober 2007

Hallo daar ben ik weer,

nu ben ik op circuit Assen net als een maand geleden, maar nu de finale race. Het weer is gelukkig goed. Dat wil zeggen, het is droog, maar wel koud. Erwin mijn coureur heeft twee warmte blowers gesponsord gekregen van de PBI. Zo zitten de mensen en ik er warmpjes bij. Ik heb wel een apart verblijf. Zo krijg ik het niet te warm.

Vrijdag zijn we weer naar het circuit toe gereden. Ik stond weer veilig op de aanhanger, achter die rode bus. Hij reed wel erg hard hoor, op een aanhanger is de snelheid toch anders dan dat je zelf met 4 wielen op het asfalt staat. Bij aankomst op het circuit stond mijn verblijf weer in supersnel tempo in elkaar. De jongens worden er steeds handiger in en raken op elkaar ingewerkt. Mijn maatje de zwart, geel, rode Alpine 310 is voor de gezelligheid mee. Goudhaantje staat naast me. Zijn baasje heeft een nieuwe motorhome gekocht. Gaaf ding hoor! Alleen goudhaantje moest wel buiten slapen onder een stukje zeil, wel erg koud.

De meisjes van de catering hebben macaroni gemaakt voor het hele stel. Smaakte weer goed. We gingen allemaal op tijd slapen, maar werden lang wakker gehouden door feestvierende buren. Erwin en het meisje van de catering werden ook de hele nacht uit hun slaap gehouden door iemand die van die rare ronkende geluiden maakte, ben blij dat ik mijn eigen overnachtingsverblijf heb.

Het is Zaterdag 10.00 uur, ik krijg mijn keuring of ik nog gezond ben. Alles is weer goed gelukkig. Om 11.00 uur heeft mijn coureur een rijdersbrieving. 12.05 uur mogen Erwin en ik beginnen aan de vrije training. Het is koud buiten en Erwin had het koud, want ik heb geen verwarming meer om mijn inzittende warm te houden. Na een aantal ronden werd mijn rubber een beetje te warm, doordat Erwin ruig met mij aan het rijden was. Hierdoor kwam mijn kontje voorbij en maakte we een rotonde. Nadat mijn rubber wat afkoelde ging het beter. Verder zijn Erwin en ik wel tevreden over hoe de vrije training is verlopen. Ik heb wel wat souvenirs meegenomen van het circuit, waar mijn monteurs niet zo blij mee waren. Mijn jongste teamlid moest de steentjes gaan verzamelen, omdat die grote mannenhanden niet in mijn koelgleuven konden komen. Lizzy wil maar 1 kant steen vrij maken, want in mijn andere koelgleuf zit volgens Lizzy “gele smurrie”?

Zo, ik wordt gauw weer opgekalefaterd, zodat ik fris aan de kwalificatie kan beginnen. Om 14.40 uur mag ik weer van start. Ik heb er erg veel zin in. De kwalificatie verloopt goed. Ik wordt ingehaald door een BMW M3. Ik wil hem bijhouden en haal alles uit de kast om hem bij te blijven, waardoor ik mijn snelste tijd neerzet, 2:02.142 is goed voor de tweede startplek tijdens de race op zondag. Goudhaantje is me voor gebleven en mag met de tijd van 2:01.617 van de eerste plek starten. Dus voor ons Alpines is het een één, tweetje. De coureur van Goudhaantje en mijn coureur zijn hier erg blij mee.
Mijjn monteurs gaan hard aan het werk om mij in perfecte conditie te krijgen voor de race van zondag.
Mijn remblokjes krijgen en scubbehandeling en mijn rubber wordt gecontroleerd.
Ik heb net één nieuw rubber en een gebruikt rubber gekregen, dus het zal wel goed komen. Mijn coureur kon niet meer aan twee nieuwe rubbers komen, is niet meer te krijgen in mijn maatje. Ik schrok wel even dat ik de monteurs hoorde praten dat mijn gebruikte rubber helemaal versleten is.

Het is erg zacht rubber en mijn coureur gaat er niet zachtzinnig mee om. Goudhaantje krijgt voor de race op zondag nieuw rubber en ik kan van hem zijn beste rubber overnemen, zodat Erwin en ik morgen veilig aan de start van de wedstrijd kunnen verschijnen. Dankzij de vriendelijke hulp bij Dunlop is het rubber op mijn velg gelegd en trillingsvrij gemaakt. Nu ben ik er klaar voor. Ik mag vroeg gaan slapen. Ik wordt om 19.00 uur alleen gelaten. Maar slapen kan ik niet, want twee verblijven verder wordt harde Nederlandstalige muziek gedraaid. Ik krijg ook allemaal lekkere geurtjes langs mijn neus. Er is een barbecue en zo te horen een gezellig feestje. Laat op de avond krijg ik weer gezelschap en hoor ik dat de mensen het erg gezellig hebben gehad. Tijd om te gaan slapen. De klok gaat een uur terug, dus kan ik lekker een uurtje langer blijven slapen.

Zondag om 10.00 uur komen de eerste mensen weer tot leven. Ik moet pas om 13.45 uur rijden, maar er komen een heleboel fans van mij kijken en ik moet nog op de foto met mijn andere twee maatjes. De meisjes van de catering hebben het ook erg druk vandaag. Er moet heel veel koffie gezet worden en heel veel broodjes gesmeerd worden voor al mijn fans. Marijke de moeder van mijn coureur heeft 3 caken gebakken voor bij de koffie. Bedankt daarvoor.

Mijn coureur heeft een heel groot doek laten maken van mij, als bedankje aan mijn sponsoren Max Hak en Frans & Marijke van Dijk. Erg gaaf al zeg ik het zelf. Daar komt Erik van der Schaaf, hij gaat de foto’s maken van mij en mijn maatjes en het hele team. Ze zijn erg mooi geworden.

Op mijn achtervolgers heb ik zo’n grote voorsprong dat ik geen plek verloren heb en uiteindelijk nog als zesde kan finishen.Mijn maatje en directe concurent Goudhaantje is derde geworden achter de witte Lotus en een BMW M3 gastrijder.

Eerst mag ik rustig bijkomen in het park ferme, waar al mijn fans zich verzamelen en er heel veel foto’s van mij en mijn coureur worden gemaakt.

Ik ga genieten van mij rust en laat mij lekker verwennen tijdens de winterstop en wellicht tot volgend jaar.

Mirjam, het meisje van de catering regelt dat al mijn fans naar binnen komen. Ik denk dat er wel 15 mensen zijn. Het is bijna tijd om me op te gaan stellen voor de race. Ik ben best wel een beetje zenuwachtig. Zoveel fans die naar mij komen kijken!

13.45 uur rijdt ik de baan op om vervolgens twee opwarm rondes te gaan rijden. De toeter gaat, nog 5 seconden. En een bliksem start. Ik ga als eerste de bocht door, gevolgd door de witte Lotus en dan komt Goudhaantje. Al gauw komt goudhaantje dicht achter mij te zitten. Goudhaantje verremt zich twee keer, zodat hij mij bijna een kusje geeft. Na twee en halve ronde moet ik toch mijn meerdere erkennen in de witte Lotus en Goudhaantje. Zij staan toch wat stabieler op hun benen, dan ik met mijn wiebelkontje. Halverwegen de race verkijk ik mij op een achterblijver, waardoor ik een stukje door het kunstgras moet rijden en een BMW M3 mij voorbij komt. Nu strijd ik al meerdere rondes met een ford escort, tot bijna aan de finishvlag. Doordat ik aan het strijden ben geweest met een Ford Escort, heb ik veel van mijn rubber gevergd, waardoor er stukken van mijn rubber zijn geslagen. Hierdoor heb ik weinig grip op mijn kontje. Ik wil zo graag de Ford voor de finishvlag ingehaald hebben. Dit wil mijn coureur in de “ramshoek”doen. HELP…..mijn kontje komt om. Ik begin te tollen op mijn benen met een snelheid van 200 km per uur tol ik door het gras. Ik blijf maar glijden, er komt geen eind aan. De vangrails komt steeds dichterbij. Gelukkig ik sta stil en kan gelukkig zonder innige omhelzing met de vangrail doorrijden. Ik heb mijn sporen op het asfalt en in het gras achtergelaten.

Er is een beetje lak van mijn linker schouder af, dus graag even de foto’s van mijn goeie kant maken. Oh, jé aan mijn rechter kant van mijn glas is de naam van mijn coureur verandert in “van Dijl” i.p.v “van Dijk”, te hard gereden? Na een kwartiertje mag ik naar mijn verblijf waar mijn coureur napraat met mijn fans onder het genot van koffie met een broodje.

Mijn fans gaan naar de prijsuitreiking en ik blijf geduldig wachten tot ze terug komen. Ineens is daar een harde wind die het verblijf van mijn buurman de gele Kadet de lucht in blaast. Snel zijn de mensen erbij, maar de stokken zijn wel wat krom. Na de prijsuitreiking gaan mijn fans tevreden naar huis en kan mijn verblijf worden afgebroken. Als alles opgeruimd is word ik op de trailer gereden en gaan we allemaal moe maar voldaan op weg naar huis.

Ik wil tot slot mijn sponsoren en mijn team bedanken voor alle hulp die ik heb gehad in raceseizoen 2007.

Groetjes Alpine A310 groep 5