Chassis/motor
Voor ons was het niet alleen een stukje historie te restaureren, maar ook om te kijken of het mogelijk is om het staalwerk van een GTA te vervangen.
Het staal is namelijk veel verder geïntegreerd in het polyesterwerk en is niet
zoals bij zijn voorgangers met polyester maten op de koets geplakt,
maar gelijmd in de koets.
Om bij het slechte staal te komen moet er soms eerst polyester weggehaald
worden om krom of slecht staal te kunnen vervangen.
Als het staalwerk weer tip top in orde is, en in de koets is gelijmd kan het schuurwerk beginnen.
Na het schuren wordt er een polyester primair aangebracht, voor een goede hechting te krijgen tussen de polyester en laklaag.
Ook motorisch is alles opnieuw opgebouwd met de origineel gerestaureerde delen.
Het staal is namelijk veel verder geïntegreerd in het polyesterwerk en is niet
zoals bij zijn voorgangers met polyester maten op de koets geplakt,
maar gelijmd in de koets.
Om bij het slechte staal te komen moet er soms eerst polyester weggehaald
worden om krom of slecht staal te kunnen vervangen.
Als het staalwerk weer tip top in orde is, en in de koets is gelijmd kan het schuurwerk beginnen.
Na het schuren wordt er een polyester primair aangebracht, voor een goede hechting te krijgen tussen de polyester en laklaag.
Ook motorisch is alles opnieuw opgebouwd met de origineel gerestaureerde delen.