Het chassis

Wat is er nou mooier om je eigen raceauto op te bouwen vanaf het chassis.Het chassis van een Lotus bestaat uit aluminium geluimde delen.
Ons chassis is van de eerste generatie Lotus Elise MK1.
Om een 192pk sterke Toyota motor in dit chassis te krijgen, moeten er aanpassingen aan het aluminium worden gedaan.
Ook zijn er steunen aangebracht aan het chassis
om de Air-jacks te kunnen monteren.
De bodydelen zijn van polyester en lichter gemaakt ten opzichte van de
weg versie om maximale prestaties te krijgen op het circuit.
Als alles passend is gemaakt kan de gepoedercoate ophanging met de vergrote remmen worden gemonteerd.
Alles aan deze auto is gemaakt voor maximale prestaties.

De motor

Uiteindelijk zijn er ook nog aanpassingen gemaakt aan de motor om het
passend te krijgen in het chassis.
Er is voor de Toyota motor gekozen omdat dit een uiterst betrouwbare motor
is met standaard veel vermogen.
Ook zijn de motorsteunen zelf ontwikkeld om alles goed op de plek te krijgen.
Er is een FIA gekeurde brandstoftank gemonteerd en brandstofleidingen die staal omvlochten zijn, tevens is het subframe van de Lotus compleet veranderd zodat er ruimte ontstond voor het spaghetti spruitstuk.
In het seizoen 2014 heeft deze motorruimte zich buitengewoon goed bewezen met het vice-kampioenschap bij de Super Car Challenge.

Spuitwerk & stickers

De bodydelen zijn compleet van polyester.
Sommige delen zijn van de straatversie, maar ze zijn ook relatief zwaar.
De delen zijn stuk voor stuk bekeken om ze lichter te kunnen maken,
er werd al gauw 30 kilo bespaard.
De achterzijde kwam van een schade auto af en is na veel polyesterwerk
weer in vorm gekregen.
Hierna zijn alle delen pasgemaakt op de auto en kon Alacar Harderwijk
beginnen met het strak maken en spuiten.
Er is gekozen voor een felle kleur oranje om met deze kleine auto
goed op te vallen tussen de veel grotere racewagens.
Om het plaatje compleet te maken werd door Reclame Sukses de
Sponsorstikkers aangebracht, en was de auto klaar voor de strijd.